Zastosowania e-learningu: branża odzieżowa
Moda zmienia się nawet kilka razy w ciągu roku, a sklepy odzieżowe, aby były konkurencyjne na rynku, muszą podążać za trendami. Coraz więcej firm z branży odzieżowej decyduje się na wykorzystywanie e-learningu, który znacznie przyspiesza wdrażanie nowej wiedzy.
Kiedy warto stosować e-learning w branży odzieżowej? Oto kilka przykładów:
- Gdy firma wdraża nowe kolekcje odzieży. E-learning doskonale sprawdza się do przekazywania wiedzy o nowych produktach. Możliwości techniczne nowoczesnych kursów pozwalają na wszechstronne pokazanie cech poszczególnych ubrań i na przedstawienie w atrakcyjny sposób założeń nowej kolekcji. Kursy e-learningowe można szybko udostępnić wszystkim pracownikom sieci sklepów, dzięki czemu zdobywają oni wiedzę z odpowiednim wyprzedzeniem i już od pierwszego dnia sprzedaży kolekcji wiedzą, jak oferować nowości klientom.
- Gdy w sklepach jest duża rotacja pracowników lub gdy firma zamierza zwiększać zatrudnienie. Kursy e-learningowe sprawdzają się we wdrażaniu nowych pracowników. W ten sposób możesz szybko przygotować sprzedawców w sklepie do efektywnej pracy. Za pomocą e-learningu możesz przekazywać wiedzę o sprzedawanych w sklepie produktach, standardach obsługi klienta, procedurach związanych z obsługą kasy czy reklamacjami – słowem wszystko, czego do tej pory musieli uczyć pracownika bardziej doświadczeni sprzedawcy lub kierownik sklepu. A co najważniejsze – raz przygotowane kursy można wykorzystywać wielokrotnie, co znacznie ułatwia wdrażanie kolejnych pracowników.
- Gdy planowane jest wdrożenie nowych standardów obsługi klienta. Kursy e-learningowe, zwłaszcza takie zakończone testem wiedzy, dadzą pewność, że wszyscy pracownicy w równym stopniu przyswoili informacje. To prawdziwy „must have” dla firm odzieżowych, które chcą w sprawny sposób przeprowadzić proces wdrożenia i którym zależy na budowaniu wizerunku wśród klientów.
- Gdy firma odzieżowa posiada sklepy w różnych lokalizacjach. To właśnie firmy o rozproszonej strukturze najwięcej korzystają na e-learningu. Zamiast organizować szkolenia w wielu lokalizacjach można przeszkolić wszystkich pracowników jednocześnie i znacznie ograniczyć czas i koszty szkoleń.
Nasi Klienci z branży modowej


