Zastosowania e-learningu dla branży kosmetycznej
Rozproszona sieć sprzedaży, duża liczba produktów, często pojawiające się nowości w ofercie, konieczność regularnego szkolenia sprzedawców – to warunki, w których idealnie sprawdza się e-learning. W tę charakterystykę doskonale wpisują się sieci sklepów w branży kosmetycznej.
Oto kilka pomysłów na wykorzystanie e-learningu przez firmy kosmetyczne:
- Szkolenia produktowe – jeden trener wewnętrzny, kilkanaście nowych produktów i tysiące pracowników do przeszkolenia. Zadanie niemożliwe do wykonania? Niekoniecznie – szkolenia e-learningowe z wiedzy produktowej pozwolą wdrożyć wiedzę o nowościach nawet w kilka dni, co daje gwarancję, że w dniu premiery nowego kosmetyku sprzedawcy będą wiedzieli, jak oferować go klientom. W kursach produktowych warto zastosować animacje, filmy, infografiki, które mogą posłużyć np. do pokazania techniki nakładania kosmetyku albo specyfiki jego działania.
- Kursy z obsługi klienta dla pracowników drogerii. Magda pracuje w drogerii od 10 lat, Karol ma doświadczenie w sprzedaży, ale wcześniej był pracownikiem sklepu odzieżowego, a Ania została zatrudniona zaledwie miesiąc temu. Szkolenia e-learningowe ze standardów obsługi klienta to sposób na to, aby wyrównać poziom obsługi klientów przez wszystkich wymienionych pracowników. W szkoleniu e-learningowym ze standardów obsługi klienta warto pokazać praktyczne zastosowania standardów obsługi klienta. Do tego celu doskonale nadają się scenki z dialogami, case studies, krótkie filmy i animacje.
- Szkolenia dla partnerów biznesowych – za pomocą e-learningu producent lub dystrybutor kosmetyków może szybko udostępnić wiedzę o swoich produktach pracownikom drogerii, z którymi współpracuje. To dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i na wyższą sprzedaż nowości produktowych.
- Podnoszenie kwalifikacji pracowników – firmy kosmetyczne często wprowadzają wśród pracowników systemy certyfikacji, które wiążą się z koniecznością regularnego uzupełniania wiedzy o produktach. W procesach certyfikacyjnych doskonale sprawdzą się testy wiedzy zamieszczane na platformach e-learningowych.
Nasi Klienci z branży kosmetycznej:





