Relacja z udziału Learn Up w Kongresie Sprzedaż

Za nami udział w najważniejszym wydarzeniu w obszarze sprzedaży w Polsce – Kongresie Sprzedaż. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z prelekcji Moniki Wątorek, Training Team Manager Coty Prestige & Beauty Coty Polska oraz Agaty Wrzesińskiej, Dyrektora Operacyjnego Learn Up.

„Jak skrócić do 7 dni przekazywanie wiedzy o nowym produkcie pracownikom i dystrybutorom? Wykorzystanie e-learningu w Coty Polska do podnoszenia efektywności działu sprzedaży”

Duża dynamika zmian, nowe produkty pojawiające się na rynku, znaczne rozproszenie terytorialne osób odpowiedzialnych za sprzedaż – to tylko kilka wyzwań, jakie stoją przed nowoczesnymi działami sprzedaży. We wszystkich tych przypadkach odpowiedzią może być e-learning. Właśnie tak było w przypadku firmy Coty Polska, która już półtora roku temu zaczęła wykorzystywać platformę e-learningową Learn Up do szkolenia sprzedawców na terenie całego kraju.

Relacja z Kongresu Sprzedaż 2014Relacja z Kongresu Sprzedaż 2014

Szkolenia dla branży kosmetycznej to wymagające zadanie – szeroki wachlarz produktów i często pojawiające się zmiany w ofercie sprawiają, że konieczne jest regularne aktualizowanie wiedzy sprzedawców. E-learning okazał się w tym przypadku doskonałym rozwiązaniem. Sprzedawcy ze współpracujących z Coty Polska drogerii mogą dzięki niemu w wygodny dla siebie sposób uzupełniać swoją wiedzę na temat aktualnej oferty produktowej. Pozwala to zwiększać ich kompetencje jako profesjonalnych doradców, co prowadzi do poprawy wyników sprzedażowych.

Przywołanym w trakcie prelekcji przykładem były działania związane z wprowadzeniem na rynek nowego produktu Coty – perfum Lady Gaga. Rozpoczęcie sprzedaży wiązało się z szeroko zakrojonymi, kosztownymi i czasochłonnymi działaniami marketingowymi, które były jednak kierowane bezpośrednio do konsumentów i nie przekazywały wiedzy o produkcie, a jedynie zachęcały do zakupu. W ramach działań związanych z wprowadzeniem produktu na rynek zastosowano również szkolenia e-learningowe dla sprzedawców. Okazało się, że jego przygotowanie i wdrożenie stanowiło zaledwie ułamek kosztów oraz czasu przeznaczonego na całą kampanię, a pozwoliło wyposażyć sprzedawców w cenną wiedzę o produkcie.

E-learning okazał się w przypadku Coty Polska również sposobem na zmniejszenie czasu szkolenia sprzedawców. Nieograniczony dostęp do platformy i wirtualna forma kursów umożliwia uczestnikom naukę w czasie i miejscu pracy, bez konieczności dojazdów na miejsce szkolenia. To właśnie dzięki rozwiązaniom Learn Up można skrócić proces przekazywania wiedzy o nowych produktach do zaledwie 7 dni.

Przykład Coty Polska doskonale pokazuje, jak skutecznie wykorzystać e-learning w obszarze sprzedaży. To jednak nie wszystko – jest to również dowód na to, że e-learning to metoda nauki, którą można na bieżąco dostosowywać do aktualnych potrzeb każdego działu w firmie.

Dodaj komentarz

Twój e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

BACK