Relacja z konferencji Learning Technologies w Londynie

Jakie są wiodące trendy w e-learningu?

Nasza relacja z konferencji Learning Technologies

Learning Technologies to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży e-learningowej w Europie. Nie mogło nas na nim zabraknąć! Przez 2 dni wypełnione wykładami, warsztatami i spotkaniami z przedstawicielami firm sprawdzaliśmy, jakie trendy warto wykorzystywać w naszej pracy. Zapraszamy do przeczytania naszej relacji z Londynu.

O konferencji

Aktualności_2015_03_Learning Technologies_2Ponad 7000 uczestników, 250 wystawców, 150 seminariów na temat zarządzania wiedzą – te liczby brzmią imponująco i pokazują, jak ważną imprezą staje się z roku na rok konferencja Learning Technologies. Wśród prelegentów znaleźli się eksperci e-learningu – m. in. autorka znanego bloga Cathy Moore, przedstawiciele firm e-learningowych i ich klientów: BP, McDonalds, PwC, Marks and Spencer czy Hitachi.

Więcej o konferencji: https://www.learningtechnologies.co.uk/

E-learning na świecie – o tym się mówi

Gry w e-learningu

Na tworzenie systemów grywalizacji można rezerwować ogromne kwoty w budżetach, angażować dziesiątki pracowników i przeznaczać duże ilości czasu. Można, ale nie trzeba – to dobra wiadomość dla tych, którzy chcą zwiększać atrakcyjność i skuteczność e-learningu. Aby zaangażować pracowników w zdobywanie wiedzy, często wystarczą proste rozwiązania zaczerpnięte z gier. Przykłady rozwiązań z firm prelegentów bywają zaskakujące – pokazują, jak dorośli potrafią cieszyć się ze zdobywania wirtualnych odznak, czy przechodzenia kolejnych poziomów kursów. Co ważne, są to rozwiązania, które można wdrożyć praktycznie od zaraz, bez zaawansowanych technologii czy rozbudowanych budżetów na e-learning.

Jeden z ciekawych przykładów grywalizacji – symulator obsługi kasy w restauracjach McDonaldshttps://www.kineo.com/case-studies/mcdonalds-till-training-game. To proste, ale skuteczne rozwiązanie – przez rok odnotowano 145 tysięcy podejść do gry, mimo że nie była ona obowiązkowa.

Learn Up na Learning Technologies Londyn 2015

Kursy na smartfony – pigułki wiedzy

O krótkich kursach, z których można korzystać na smartfonach, mówiła firma Skill Pill – specjaliści w tworzeniu pigułek wiedzy w formie video. Według nich e-learning często ponosi porażkę, bo nie jest dostosowany do miejsca, w którym wiedza będzie wykorzystywana. Jaką skuteczność będzie miał długi kurs, z którego sprzedawca korzysta przed komputerem w biurze, podczas gdy informacji potrzebuje na spotkaniu z klientem? Z kursów na smartfony można korzystać na stanowisku pracy – nawet w sklepie czy na hali produkcyjnej, w autobusie lub w domu. To doskonała forma nauki dla młodszych pracowników, którzy traktują nowe technologie jako element ich codzienności.

Ciekawa jest sama idea pigułek wiedzy. W światowym e-learningu odchodzi się od długich, rozbudowanych kursów na rzecz krótkich form. Firma Skill Pill stawia na
3-minutowe animacje, ale równie dobrym narzędziem będą minikursy albo infografiki. Krótkie formy to większa elastyczność – użytkownik platformy może sam projektować sobie ścieżkę rozwoju, wybierając aktualnie potrzebne zagadnienia. To także większa motywacja do nauki i bardziej skuteczne zapamiętywanie.

Jedna z przykładowych pigułek wiedzy stworzonych przez firmę Skill Pill:

Learn Up na Learning Technologies Londyn 2015

Social learning

Trudno wyobrazić sobie obecnie internet bez mediów społecznościowych. Czy za jakiś czas trudno będzie sobie wyobrażać e-learning bez social learningu? Wiele na to wskazuje. Na platformach e-learningowych coraz częściej pojawiają się elementy typowe dla portali społecznościowych. Użytkownicy mogą oceniać kursy, wymieniać się komentarzami, udostępniać interesujące treści. Platforma może być tez miejscem kontaktu z ekspertami lub innymi użytkownikami.

Takie rozwiązania doskonale wpisują się w trend 70:20:10. Według tego podejścia jedynie 10% nauki powinno odbywać się w sposób formalny, 20% to nauka nieformalna (na przykład ze współpracownikami), a aż 70% wiedzy i umiejętności pracownik powinien przyswajać w czasie pracy („on-the-job experience”). Social learning pozwala wprowadzić i utrzymać te optymalne proporcje w szkoleniu pracowników.

Oto przykład, jak może działać social learning na platformie e-learningowej:

BACK