Jak dotrzeć z wiedzą o nowym produkcie do niemal 1000 pracowników?

Case study firmy Vision Express

O Kliencie

Cel

  • Wprowadzenie na rynek marki własnej soczewek kontaktowych iWear i rozwój asortymentu w tej kategorii
  • Osiągnięcie w ciągu 6 miesięcy 30-procentowego udziału soczewek iWear w całkowitej sprzedaży soczewek kontaktowych

Wyzwanie

  • Jak sprawić, by 700 asystentów w salonach i 250 specjalistów w gabinetach miało odpowiedni poziom wiedzy o nowym produkcie?
  • Jak zbudować lojalność klientów dokonujących zakupów soczewek w salonach Vision Express?

Jakie rozwiązanie zastosowaliśmy

  • Stworzyliśmy kursy e-learningowe poświęcone nowej serii soczewek kontaktowych i udostępniliśmy je w całej sieci sprzedażowej
  • Kursy były dostępne już od pierwszego dnia sprzedaży marki własnej
  • W miarę rozszerzania asortymentu marki iWear powstały kolejne kursy produktowe

Efekt biznesowy

  • 28% udziału soczewek iWear w całkowitej sprzedaży soczewek po 6 miesiącach od wdrożenia
  • Po przeprowadzonym w 2012 roku szkoleniu na temat soczewek iWear XR Toric Supreme ich udział w sprzedaży kategorii iWear wyniósł 43,7%
  • Wzrost świadomości klientów Vision Express, którzy sami proszą o „iWeary” w salonach
  • Personel (także lekarze i optometryści) posiadający wiedzę i doświadczenie w aplikacji soczewek iWear
BACK