Na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe?

Terminy w kursach e-learningowych – poznaj dobre praktyki

Jakie terminy trwania kursów ustawiać? Czy warto udostępniać kursy bezterminowo? Jak sprawić, by do kursów podchodziło więcej pracowników? A może nie warto się starać, bo i tak wszyscy przypomną sobie o kursie w ostatniej chwili?

Zamiast zastanawiać się nad odpowiedziami, najlepiej poznać fakty. W ciągu kilku ostatnich miesięcy prowadziliśmy badania na kilku platformach e-learningowych naszych klientów, aby sprawdzić, jakie metody najskuteczniej motywują pracowników do zaliczania kursów. Ich wyniki prezentujemy poniżej.

Kursy z terminem czy udostępniane bezterminowo?

Przykład 1: Kursy produktowe o tematyce kosmetycznej uruchamiane dla grup kilkuset pracowników. Kursy są udostępniane bezterminowo – pracownicy mogą do nich podchodzić w dowolnym czasie.

Przykład 2: Kursy o tematyce sprzedażowej, uruchamiane z terminem zaliczenia. Uczestnicy mają dwa terminy podejść: podstawowy oraz dodatkowy, trwający nie więcej niż tydzień. Łączny czas na zaliczenie nie przekracza 3 tygodni.

Oto, jak prezentują się statystyki podejść w obu przypadkach:

 

na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe

 

na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe

Brak wyraźnego terminu zaliczenia kursu wyraźnie zmniejsza motywację pracowników do nauki. Na omawianych przykładach widać, że kursy z terminem zaliczenia cieszą się dwukrotnie większą popularnością.

Jeden termin – wiele kursów

Jakie jeszcze sytuacje mogą mieć wpływ na wskaźnik zaliczeń kursów? Doświadczenie nasze i naszych klientów pokazuje, jak niekorzystne jest uruchamianie kilku kursów w jednym terminie. Oto statystyki dla 3 kursów uruchomionych w terminie 29 lipca – 11 sierpnia:

na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe

 

Odsetek podejść w żadnym z tych przypadków nie przekroczył 50%. Widać też, że szczególnie stracił na tej sytuacji jeden z kursów, do którego podeszło zaledwie 22% osób i tylko 11% udało się go zaliczyć.

„Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze”

Zbliżający się ostateczny termin zaliczenia kursu potrafi naprawdę skutecznie zmotywować pracowników. Jak bardzo rozpowszechniony jest zwyczaj odkładania wszystkiego na ostatnią chwilę, pokazują statystyki podejść do kursu ostatniego dnia:

na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe

 

Akcja-motywacja, czyli komunikaty przypominające

Czas nie jest jednak jedynym motywatorem dla uczestników kursów. Pracownicy Help Desk Learn Up regularnie wysyłają komunikaty przypominające o kursie. Oto, jak skutecznie wpływają one na liczbę podejść do kursów:

na jaki czas udostępniać kursy e-learningowe

 

BACK