Kalendarz szkoleń e-learningowych – część 1

kalendarz szkoleń e-learningowych

Jak stworzyć kalendarz szkoleń e-learningowych

Część 1

Jaki kurs e-learningowy jest planowany w Twojej firmie na przyszły tydzień? A jaki na przyszły miesiąc? Albo przyszły rok? Tym, którzy są w stanie odpowiedzieć sobie na to pytanie, szczerze gratulujemy. Dlaczego? Bo firmy, które tworzą kalendarze szkoleń, mogą pochwalić się wyższymi wynikami podejść i zaliczeń, a także większą efektywnością i różnorodnością szkoleń. Dla wszystkich, które chcą wdrożyć takie rozwiązanie, przygotowaliśmy kilka przydatnych porad.

Kalendarz szkoleń, czyli…

Taki kalendarz to nic innego, jak szkolenia e-learningowe zaplanowane na dany rok, rozpisane na kolejne tygodnie lub miesiące. W takim kalendarzu mogą pojawić się nie tylko tematy szkoleń, ale również podział na grupy docelowe czy informacje o formie kursu i osobach odpowiedzialnych za przygotowanie materiałów. Niezależnie od tego, czy taki kalendarz funkcjonuje w formie tablicy korkowej z naklejonymi karteczkami, pliku Excel czy dokumentu Google, to znakomita pomoc dla koordynatora szkoleń, który może przechowywać wszystkie informacje w jednym miejscu.

Dlaczego kalendarz pomoże Ci w pracy?

  • Będziesz mieć cały plan szkoleniowy w zasięgu wzroku. Czy w firmie wystarczająco dużo uwagi poświęca się na szkolenia sprzedawców? Czy szkoleń produktowych nie jest zbyt dużo w porównaniu ze szkoleniami z obsługi klienta? Analiza kalendarza da odpowiedzi na te i inne pytania. Pozwoli sprawdzić, czy wszystkie ważne z punktu widzenia firmy tematy są uwzględnione w planie szkoleń dla poszczególnych działów.
  • Będziesz pamiętać nie tylko o przekazywaniu wiedzy, ale także o jej utrwalaniu. Aby pracownicy zapamiętali na stałe informacje z kursów, warto jest zaplanować co jakiś czas powtórkę materiału. Kalendarz szkoleniowy umożliwi szybkie sprawdzenie, ile czasu minęło od kursu i uwzględnienie w planie krótkiego kursu przypominającego temat.
  • Będzie Ci łatwiej planować pracę nad kursami. Tworzenie kursów nie musi zaczynać się od zera – można przecież wykorzystać stworzone już wcześniej materiały, na przykład katalogi reklamowe czy wewnętrzne procedury. Warto też skorzystać z wiedzy osób z różnych działów i zaangażować je w tworzenie merytoryki do kursów. Taka współpraca będzie o wiele łatwiejsza, jeśli będzie ją można z wyprzedzeniem zaplanować w kalendarzu. Dzięki temu eksperci z działów nie będą nagle odrywani od codziennej pracy.
  • Liczby mówią same za siebie – zbierane przez nas dane pokazują, że często uruchamiane kursy e-learningowe to wyższe wskaźniki zaliczeń. Warto przy tym zadbać o odpowiednie rozplanowanie kursów, tak aby pracownicy nie byli zobowiązani do przechodzenia kilku kursów w krótkich odstępach czasu. O negatywnym wpływie uruchomienia 3 kursów jednocześnie na poziom zaliczeń pisaliśmy tutaj.
  • To ułatwienie także dla użytkowników kursów. Pracownikom o wiele łatwiej jest wygospodarować czas na przejście kursu, gdy wiedzą z wyprzedzeniem, kiedy będzie się on odbywał. Regularne kursy pozwalają także użytkownikom przyzwyczaić się do tej formy przekazywania wiedzy, przez co zwiększa się efektywność nauki. Pracownicy Help Desku Learn Up potwierdzają, że otrzymują znacznie mniej zgłoszeń od pracowników z firm, w których kursy są uruchamiane regularnie. Pojawia się mniej problemów z poruszaniem się na platformie, logowaniem, zapominaniem adresów i haseł.
  • Zbudujesz nawyk uczenia się w firmie. Gdy kursy e-learningowe są uruchamiane często i regularnie, pracownicy chętniej zaglądają na platformę w poszukiwaniu nowości. Dobrym pomysłem jest przesyłanie pracownikom harmonogramów szkoleń na najbliższy czas. Wówczas będą sami czekali na rozpoczęcie kursu – zupełnie jak na premierę zapowiadanego wcześniej filmu w kinie.

Artykuł jest częścią serii poświęconej planowaniu szkoleń e-learningowych. Kliknij, aby przeczytać pozostałe części:

BACK