Dla działu
marketingu
Uporządkuj strategię produktową w taki sposób, aby pracownicy mogli ją lepiej zrozumieć, co skutkować będzie wyższą konwersją działań marketingowych na wyniki sprzedażowe.
Uporządkuj strategię produktową w taki sposób, aby pracownicy mogli ją lepiej zrozumieć, co skutkować będzie wyższą konwersją działań marketingowych na wyniki sprzedażowe.
Przed rozpoczęciem promocji produktu na rynku, zapewnij odpowiednie przeszkolenie pracowników wewnętrznych, zwłaszcza zespołu handlowego, obsługi klienta, technicznego i serwisu. Brak wiedzy produktowej wśród pracowników może negatywnie wpłynąć na skuteczność działań marketingowych. Dlatego niezbędne jest dostarczenie im edukacji na temat strategii marketingowych, nowości produktowych oraz sposobów komunikacji i obsługi produktów.
Wdrażasz nowy produkt bądź usługę? Upewnij się, że zespoły znają korzyści dla Klienta oraz są w stanie przekazać Klientom wypracowaną przez Ciebie narrację. Dział marketingu wprowadzając nowe produkty, nie ma świadomości tego, jak nową wiedzę przyswajają handlowcy. Rozwiązaniem tego problemu jest technologia, która wspiera szkolenie handlowców przy minimalnych kosztach oraz umożliwia kontrolę tego, czego już się nauczyli.
Utworzenie centralnej bazy materiałów marketingowych i udostępnienie ich pracownikom może zwiększyć świadomość działań marketingowych w firmie. To pomoże sprawniej przekazywać informacje o nowych promocjach i produktach, a także zapewni, że zespół handlowy będzie dobrze rozumiał zasady i efektywnie je komunikował Klientom, co w rezultacie może przyczynić się do wzrostu wyników sprzedażowych oraz ograniczenia rotacji wśród dystrybutorów.
Tomasz Hoffmann
Prezes Zarządu Learn Up