Infografiki w e-learningu

Infografiki znane są głównie jako narzędzie marketingowe, ale wiele łączy je z e-learningiem: przejrzyste prezentowanie informacji, atrakcyjna forma graficzna, elementy ułatwiające zapamiętywanie. Są cenione za upraszczanie i przybliżanie tego, co wydaje się skomplikowane i niezrozumiałe. Infografiki możemy zamieścić w kursie e-learningowym lub udostępnić je jako samodzielny plik PDF.

Cechy

Wyjaśniają to, co skomplikowane

Zamieniają dane liczbowe i długie teksty na atrakcyjne obrazy

Łatwe w odbiorze

Wystarczy rzut oka, aby zrozumieć zamieszczone na nich informacje

Skutecznie przekazują wiedzę

Przejrzyste, łatwe do zapamiętania schematy i grafiki

Łatwe w dystrybucji

Na platformie e-learningowej, w mailu, intranecie lub jako plakat

Zastosowania infografik w biznesie

Szkolenia:

 

  • Podsumowanie wiedzy z kursu – najważniejsze informacje zebrane w formie infografiki
  • PDF dołączony do kursu – za pomocą infografiki możesz pokazać np. schemat postępowania w procesie sprzedaży
  • Pigułka wiedzy – zamiast całego kursu możesz udostępnić pracownikom infografikę np. na temat zastosowań produktu lub nowej procedury

Marketing i sprzedaż:

 

  • Edukacja klientów: opisy produktów, procesy wykonywania usług, informacje na ulotkach
  • Raporty, wyniki badań do przedstawiania klientom na spotkaniach

Zarządzanie firmą:

 

  • Obowiązujące w firmie procedury, które chcesz wyjaśnić pracownikom
  • Tablice informacyjne – infografikami możesz zastąpić np. długie instrukcje BHP, których nikt nie czyta albo instrukcje obsługi urządzeń, które trudno zrozumieć
BACK