Czy Twojej firmie jest potrzebny e-learning w formie gier?

Temat miesiąca: grywalizacja w e-learningu

Czy Twojej firmie jest potrzebny e-learning
w formie gier?

e-learning w formie gier

Grywalizację stosują już największe korporacje, agencje marketingowe, firmy szkoleniowe, a być może także Twoja konkurencja. Czy to oznacza, że czas na wdrożenie mechanizmów grywalizacyjnych w firmowym e-learningu? Grywalizacja jest modna, ale zamiast ślepo podążać za modą, lepiej indywidualnie przeanalizować sytuację firmy. Poniżej podpowiadamy, jak przeprowadzić taką analizę i na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć.

Po czym poznać, że pracownicy firmy potrzebują e-learningu z wykorzystaniem grywalizacji?

W firmie jest już wykorzystywany e-learning

To naturalne, że na początku każdy kurs e-learningowy jest dla pracowników atrakcyjny, ale z czasem standardowa forma kursów zaczyna się im nudzić. Aby utrzymać ich zaangażowanie w zdobywanie wiedzy i nie dopuścić do sytuacji, że uczestniczenie w e-learningu staje się przykrym obowiązkiem, warto wprowadzać nowe formy kursów e-learningowych.

Pracujesz z osobami z pokolenia Y

Przeciętny gracz ma poniżej 30 lat i spędza na graniu 22 godziny w tygodniu. Jakie ma to znaczenie dla planowania e-learningu w firmie? Jeśli szkolenia przewidziane są dla osób poniżej 30. roku życia, warto pomyśleć o grywalizacji. Dla przedstawicieli pokolenia Y (urodzonych w latach 80. i 90.) korzystanie z gier komputerowych to coś naturalnego. Stosując mechanizmy gier w e-learningu, można przybliżyć kursy e-learningowe do świata młodego pokolenia.

Przed Tobą wyzwanie: wdrożyć trudną do przyswojenia wiedzę

Szkolenia BHP, wdrażanie procedur, obsługa firmowych systemów – to szkolenia, które muszą odbywać się w każdej firmie, ale nie da się ukryć, że ich tematy nie należą wśród pracowników do ulubionych. Gry e-learningowe są w stanie skutecznie przełamać stereotyp „nudnych szkoleń”. Wystarczy oryginalna fabuła, dopracowany system zadań i punktów, dopasowana grafika i grą może stać się szkolenie na każdy, nawet najtrudniejszy, temat.

Prowadzisz ważny projekt i szczególnie zależy Ci na zaangażowaniu pracowników

Najszybszym sposobem na poinformowanie wszystkich pracowników o ważnych zmianach w firmie jest udostępnienie im kursu e-learningowego. A jaki jest sposób na zaangażowanie pracowników w zdobywanie wiedzy? To włączenie do kursu elementów gier komputerowych. Wdrożenie kluczowego dla firmy projektu do dobra okazja do wypróbowania gier e-learningowych, które zapewnią skuteczniejsze dotarcie z informacjami do pracowników.

A kiedy nie stosować grywalizacji w e-learningu?

  • Zbyt często – gry to atrakcyjna forma, ale jeśli będą stosowane w każdym kursie e-learningowym, stracą swoją skuteczność. Dobrze jest dać pracownikom „odpocząć” od grywalizacji i uzupełniać e-learning o inne formy.
  • Gdy musisz szybko wdrożyć wiedzę – na przykład gdy pracownicy muszą w ciągu kilku dni dowiedzieć się o pojawiających się właśnie w sprzedaży produktach. Przejście gry e-learningowej wymaga czasu, więc w takiej sytuacji lepiej sięgnąć po standardowy kurs.
  • Gdy pracownicy słabo radzą sobie z obsługą komputera – dla takich osób, zwłaszcza w starszym wieku, konieczność brania udziału w grze może być źródłem stresu, a nie przyjemnością. Lepszym pomysłem będzie prosty kurs e-learningowy, w którym początkujących użytkowników nie będzie rozpraszała rozbudowana fabuła ani interakcje.

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać więcej informacji o zastosowaniach e-learningu:

 

BACK